Norrkvarn

Igår var jag och Åsa i Norrkvarn och tittade på invigningen av ett "konstverk".

Norrkvarn ligger utmed Göta Kanal. Igår var ångbåten Erik Nordevall II där. Den ska ligga några dagar innan den börjar sin färd till Göteborg genom kanalen och Vänern.

Undrar ni vad jag och Åsa gjorde där. En torsdag i regnväder???

Ja ja - Vi var där för att titta på Knaster och Knas! Det är ju Åsas Johan och hans kompis Patrik som är Knaster och Knas. De skulle göra en eldshow som avslutning på invigningen av kostverket.

Jättekul tänkte jag som inte sett Johan uppträda tidigare. Nu äntligen skulle det bli dag. Tog på mig regnkläder, laddad med kameran i högsta höjd och vad händer????

Batteriet i kameran tog slut. Gud så tråkigt. Jag provade ljusförhållandena och tog några kort på Monumentet och Sixten (vet ni inte vem Sixten är???). Han är en Oxe som brukar dra båtarna utmed kanalen. Han gillar kanelbullar och vill äta just ett visst antal varje gång han bjuds. Han kan nog räkna för han ger sig inte förrän han fått exakt antal. Har för mig att det är 8 st kanelbullar han vill ha.

I alla fall värmde jag batteriet i handen en stund så någon bild fick jag.

Ja ja - Johan kan i alla fall vara säker på att jag tänker dyka upp på fler av hans framträdanden så att jag får den där pangbilden som jag tänkte.

Här ser ni Sixten, Knaster och Knas och Konstverket. Jag hoppas ni själva ser vem som är vem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0