Åpplemos

Hej!
 
Nu är det söndag kväll och jag har precis satt mig i soffan. Skönt!
 
Jag har varit så duktig. Känner mig verkligen nöjd. Alla äpplen bara blåser ur trädet. Vi fick jättemycket i år.
Vi har plockat och plockat och i går kokade jag kräm och gjorde äpplepajer. Idag gjorde jag jättemycket äpplemos.
 
Det ni barn! Finns att hämta! Självklart du också Madde om du ser det här.
 
Just nu puttrar de i konserveringsgrytan. Kanske gammalmodigt men det är ju suveränt att konservera moset och annan sylten. Bara att gå ut i garaget och hämta en burk när man behöver.
 
Förresten heter det äpplemos eller äppelmos. Ja jag vet faktiskt inte men ni förstår väl vad jag menar i alla fall.
 
Äppel päppel pirum parum
 
Här är vår lilla favorit just i vårt äppleträd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0