Mari Jungstedt

Nu har jag hakat upp mig på författaren Mari Jungstedts böcker.

Jag har lyssnat och faktiskt läst några böcker av henne i sommar. Tror att det är 9 böcker i den serie jag börjat med. Jag betar av den en efter en.

De utspelar sig på Gotland så vem vet det får kanske bli ett besök där så småningom och besöka platserna där hemskheterna händer.

Jag har bara varit på Gotland en gång förut och det var i början av 80-talet. Jag minns det tydligt. Vi skulle på cykelsemester. På vägen till Gotland passade vi på att övernatta en natt hos Tant moster Kerstin i Småland. Detta var den 14 juni. Jag frös på natten men tänkte inte så mycket på det förrän hon väckte oss och sade att det var snö ute. "Och det var inte så lite heller - säkert ca 10 cm"
Sen hade vi regn i stort sett hela veckan som vi cyklade och tältade på Gotland. Sån't väder har de säker inte haft varken tidigare eller senare.

Ni kan läsa mer om dem på min hemsida under CD-böcker om ni är intresserade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0