Energi

Idag vet jag inte vad som hände när jag kom hem från jobbet. Jag hade superenergi.

Dagen började med regn så jag fick ta stadsbussen ner till stan för att åka vidare med Skövdebussen. Brukar ju cykla annars. Detta medför att när jag kommer hem med Skövdebussen vid 16.30-tiden så passar det inte så bra med stadsbussen så då brukar jag ta en promenad. Tar ju ca 30 min. Idag hade jag racerfart uppför backen och det var inte ens jobbigt. (Lyssnade samtidigt på Mari Jungstedts bok "Den döende Dandyn")

Sen när jag kom hem rensade jag trumpetsvampen jag fick av mamma och pappa igår och fick ideén att koka soppa på dem. Fick ett recept av Putti häromdagen med svamp, lök, dill, buljong och creme fraiche. Lät lite underligt med svamp och dill men jag tänkte att det skulle vara roligt att testa.
Den blev inte alls så dum om jag får säga det själv.

Hittade även ett recept på brödlimpor som jag bakade till soppan. Degen skulle inte jäsa utan bara köras i assistenten och sedan formas till 3 st limpor och in i kall ugn som sattes på 225 grader. Klara efter 35 min.
Gud vad smidigt. Dessutom blev de goda. Man skulle ha i kycklingkrydda och allroundkrydda.

Sen var det dags för matlådor tills imorgon. Stekte lite kyckling och tömde i en burk sötsur sås i och lät det puttra på en stund medans riset kokade.

Nu sitter jag här i soffan och väntar på den nya TVserien som börjar idag. "Bron"

Tycker jag gjort mig förtjänt av en liten lugn soffstund.

Hoppas ni har det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0