Pippi


Idag har jag rensat skafferiet lite grann.

Hittade lite mums mums till fåglarna i trädgården.

Gjorde i ordning ett litet nät med lite kex, mandlar, nötter mm
Perfekt att spara nät från frukter och grönsaker som man köper och fylla med lite eget mums mums.

Det tog inte lång tid innan det var fullt med talgoxar och blåmesar. Roligt!

En dag hängde jag ut en kokosnöt som var fylld med fågelmat. Den hade jag köpt färdig i affären. Dagen efter jag hängt ut den hittade Jan den på gräsmattan. Helt tom!

Konstigt! Kan ju inte vara småfåglarna som åtstadkommit detta. Undrar vem det var??

Här är två fåglar som jag hittade i Slottsskogen i Göteborg i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0