Lussebullar

Idag har jag haft stora fejardagen.

Först handla och sen den traditionella förmiddagsfikan med mina föräldrar. De kikar alltid förbi på min lediga dag. Det är roligt. Sen var det dags för lunch. Idag lagade jag fläskkotletter, potatisgratäng och kantarellsås. Åsa o Johan var här och lunchade. Måste tömma lite i frysen så det blev att ta ut lite jordgubbar och göra jordgubbssylt. 4 burkar blev det. Drog sen igång med lussebullsbakning. Det gick i ett huj. I år gjorde jag snurrorna som jag har vit choklad i. De är bra för som sagt så går det ganska fort att göra dem.
Passade på att damma och dammsuga medans bullarna jäste. Hann t o m ut och matade fåglarna i trädgården. Jag kör lite skafferirensning och det gillar de små liven.
Efter jobbet kom Åsa tillbaks och då hade hon lille Bobo-busen med sig. Då var vi ju tvungna att fika lite och äta lite av de nybakade bullarna. Jag bakade egna till Bobo för han får inte äta chocklad. Det är farligt för fåglar.
Han var jätteförtjust i dem som ni ser på bilden nedan.
Sen putsade jag och Bobo några fönster så att vi kunde sätta upp lite adventsljusstakar och stjärnor. Jag har ju inte hunnit det tidigare. (Han är så duktig på att hjälpa till - Hmmm)
Sen var det dags för kvällsmat. Gjorde lite kebab i bröd. Det gick inte så bra för jag skar mig i fingret. Det gör ont än men matent gillade både Åsa, Bobo och Jan. Det var ju tur det. Bobo var mest förtjust i köttet.
Puh! Nu är det dags att lägga mig i soffan efter en "ledig" dag.

Godkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0