Fotbollsgolf

Igår ville Anna och Madde ha en utmaning i fotbollsgolf så Jan och jag åkte med dem till Säckestad för att spela.

Och utmaning fick de allt!

Nu var ju inte deras mål att fega - De satsade fullt för att få i bollen på första försöket och sån't visade sig straffa sig när bollen helt plötsligt låg bakom stenar i skogen.

Anna tyckte först att jag fegade men sen konstaterade hon faktiskt att jag också satsade men inte orkade komma så långt med bollen. Men det var ett bra koncept för då kunde man helt plötsligt bara slå i bollen på nästa försök.

Tyckte själv att det gick rätt bra och tror jag låg bra till länge men vad händer när man kommer fram till sista hålet. Det visar sig vara en ladgårdsvägg med olika stora hål där man kunde få olika avdrag på sina poäng beroende på vilket hål man kunde träffa. Det minsta var inte mycket större än fotbollen och gav -10 poäng.

Vad händer?!   Anna går fram och laddar ett skott som går rakt i detta hål utan att ens snudda vid kanterna. Herregud vilken lyckträff - Alltså blev hennes resultat 10 poäng mindre.
Jag slog stolpe ut på -3 men det hade visst inte hjälpt ändå. Anna vann, jag tvåa, Jan trea och vår allas Madde kom på en hedrande 4:e plats.

Hennes motto är att satsa fullt ut och hellre gå på långskott än att fega.

Får se om hon står fast vid det nästa gång.

Kul hade vi i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0