Äta bör man annars dör man ...

Oj oj oj - Ibland kan det vara så jobbigt att komma på vad man ska ha till middag.

Snabbt ska det gå - gott ska det va - räcka till matlåda da'n efter är inte fel.

När grannens pojk sålde jultidningar i höstas köpte jag som vanligt köksalamanackan.

Bläddrade lite i den och har nu fått för mig att jag varje vecka ska försöka göra något av veckans matförslag i boken.
Gärna någon ny maträtt.

Vi får väl se hur länge jag håller fast vid detta men första veckan är avklarad!

Jag bjöd Anna på fiskbullar (vilket hon i och för sig gillar) men de här var annorlunda. Mer som köttbullar fast gjorda på fisk. Till detta serverade jag potatis och en "Anna"grön sås gjort på kokta ärtor.

Men fiskbullarna är inget för er vegetarianer för det ska vara bacon i också.

De fick godkänt av Anna och jag tyckte faktiskt också att de var goda och annorlunda.

Så här såg de ut!


Kommentarer
Postat av: Emma

...och fisk, Lillbeth. Vegetarianer äter inte heller fisk, gör dom det då är dom något annat...

Men som jag alltid säger: "Man bestämmer helt själv vad man vill äta och inte äta, och behöver inte förklara sig!"

2011-01-10 @ 20:13:19
Postat av: Lillbeth

Det har du kanske rätt i. Skulle inte blivit så jättekul middag att bjuda en vegetarian på. Potatis och ärtpurésås är det som blivit kvar. Förmodligen har de ätit godare.

2011-01-10 @ 22:00:24
Postat av: Emma

Falafel! Vegetariskt och urgott, men det finns nog bara bra falafel i Malmö, tyvärr. Men kommer ni hit, prova, vare sig man är vegetarian eller köttälskare är det gott, och billigt! Fast jag har hört att det finns färdig i frysdisken... Har dock inte provat eftersom man får en falafelrulle på stan för 20 kr, som man håller sig mätt på länge (även om man är karl).

2011-01-12 @ 22:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0