Mitt i sjön

För någon vecka sedan var vi med pappa på läkarbesöket i Borås. Vi brukar ju alltid hitta på något i samband med de här resorna men den här gången hade vi egentligen inget mer än att mamma och jag var sugna på att titta i gardinbutiker.

Så blev det inte!

Pappa pratade med en av sköterskorna som undrade var vi skulle äta lunch idag. Det hade vi inte bestämt. Hon bodde visst i Ulricehamn och ville rekommendera oss en restaurang som hon ätit på i veckan.

Den hette Mitt i Sjön - och den låg faktiskt mitt i sjön. En lång brygga ut till Kallbadhuset som det var. (Vi avstod dock dopp i sjön. Det blåste så förfärligt så vi blev inte så lockade av det iskalla vattnet)

De har bara en dagens rätt men det gjorde verkligen ingenting. Det var supergott. Gott bröd och soppa till förrätt och kaffe på maten. Idag serverade de en kalvfärsbiff. Mycket fint upplagt. Man äter ju med ögat som ni vet.

Denna restaurang kan varmt rekommenderas. Dessutom kostade denna fantastiska middag endast 79 kr.

Ni ser restaurangen i bakgrunden. Det är gamla vattenverket i förgrunden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0