Flatruet

Idag lät vi husvagnen stå kvar på campingen i Funäsdalen. Vi gjorde en dagsutflykt med bilen istället.
Vi började med en tur till Flatruet. På vägen dit såg vi kossor, renar och en fjällämmel.
(ni ser dem på min hemsida www.lillbeth.se)

Otroligt fjällandskap på Flatruet. Det är Sveriges höst belägna landsväg. Ca 975 m ö h.
Men man skulle nog varit där vid solupp- eller nedgång. Tror att det skulle varit jättehäftigt.

Men å andra sidan så hade väl det blivit hur många bilder som helst eftersom jag tog ca 100 st idag bara.

Vi åkte till Ljungdalen och sedan tillbaka till Flatruet. Sen blev det en sväng till Bruksvallarna och Ramundsberget.

Vid Bruksvallarna anordnades kanotturer så att man kunde paddla medströms ner till Funäsdalen.
Det ska Jan göra nästa gång vi kommer hit. Tror att han redan planerat in en tur till så småningom.

Vi åkte sedan vidare till Funäsdalens by för att handla och då visade det sig att det var marknad där. Vi gick runt och kikade lite.

Tillbaks till campingen för lite lunch. Sen tog vi cyklarna - hittade ett mountainbikespår - Vet inte om jag kan rekommendera det för vanligt cykelturister som oss men vi kämpade på och tog oss fram en bit utmed Ljusnans strandkant. Väl värt besväret.

Bilder hittar ni som vanligt på min hemsida som sagt.

Hoppas att ni har en lika skön sommar som vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0