Trädgårdseftermiddag

Idag hade jag verkligen tur.

Åsa ringde och undrade om jag bjöd på middag precis när Jan och jag sitter och äter rester från igår. Jajamän du kan få spagetti och köttfärssås säger jag till henne. Ta på arbetskläder vi jobbar i trädgården. YES en trädgårdsarbetare till.

Sen ringer Anna - Hon hade lånat vår bil sen igår - Hon har ätit men undrar om det passar att hon och Madde kommer och lämnar tillbaks bilen och om de först kan ta en tur till Rattugglan för att köpa godis. Det går jättebra säger jag - Ta på er jobbarkläder - Ditt päronträd måste klippas - Du vet ju att pappa pratar om motorsåg - YES två trädgårdsarbetare till.

Anna och Madde får fria händer i det stora päronträdet. Känns ju nästan som om det är Annas eftersom alltid gjorde sina läxor i det trädet.

Åsa krattar och kläcker en kommentar om att det är bra att löven legat kvar för maskarna gillar detta och luckrar upp jorden. Hoppsan vad arbetskamraterna lärt henne.

Sen pratar hon om att om Johan och hon köper hus så ska hon ha mycket jordgubbar och hallon så att Johan kan koka god saft.  SMART!

Vårliga hälsningar från Krontorp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0