Everts stuga kanske ska rivas

Har ni hört det senaste?
De kanske ska riva Everts hus!
Det kan man väl ändå inte få göra. Då går ju inte stigen till Evert längre.

Då blir ju Eddie Meduzas sång helt fel   http://www.youtube.com/watch?v=u2RKJCBSHlc

  E A B E
Jag går på  stigen som går till  Evert, och jag ska  dit och ta mig en  dramm
  A B E
Det klirrar muntert uti min  väska, när jag i  solen går stigen  fram
  A B E
Du gamle Evert jag är på  väg nu det var ett  tag sen vi såg var ann
  A B E
Men jag har med mig just det du  gillar, så vi kan  festa allt vad vi  kan

  E B E
  Evert är den bästa kompi sen jag har, sådana gubbar finns det inte  många kvar,
  A E B E
Och om jag blir ledsen någon  gång i bland,  hjälper han mig  då så gott han  kan

  E A B E
  Jag går på stigen som går till  Evert, och hjärtat  sjunger en glädje sång
  A B E
Jag får väl gå här i några  timmar, jag är väl  framme i kväll nån  gång

  B
  Det blir skönt att sitta ner och vila sig ett slag

när jag kommit fram till Evert blir allt jättebra

  E A B E
  Jag går på stigen som går till  Evert, och han ska  få sig en riktig  sup
  A B E
Jag är på väg nu, du gamle  Evert, snart ska vi  festa i skogens  djup

  B
  Det blir skönt att sitta ner och vila sig ett slag, när jag kommer

fram till Evert blir allt jättebra

  E A B E
  Jag går på stigen som går till  Evert, och jag ska  dit och ta mig en  dramm
  A B E
Det klirrar muntert uti min  väska, där jag i  solen går stigen  fram,
  B E
där jag i  solen går stigen  fram


Evert Karlssons lilla hus i utkanten av Tidaholm. Foto: Marie Schnell Forkman SR Skaraborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0