Tredje Advent

Nu är det redan tredje Advent. Vi har haft en jättefin dag idag. Solsken och -12 grader.

Jan o jag passade på att gå en promenad i Snapenskogen.

Kameran var förståss med!

Men innan vi kunde gå ut så var jag tvungen att tömma kameran på bilderna som jag tog igår. Det var nämligen MT-cupen. En heldag med inomhusfotboll som Mariestads Bois FF anordnade.
Jag råkade visst fylla minneskortet med bilder. Puh nu ska man ta hand om dem också och lägga ut en del på hemsidan.

Men men hade det varit Madde som fotat så hade det varit värre. Hon tar säkert dubbelt så många som mig på samma tid. (Hoppas du har det skönt i värmen Madde)

Idag bjuder jag på två adventsdikter



När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr.

Kölden biter i advent
och vårt tredje ljus blir tänt.
Gud bevare alla frusna,
ge dem värme, låt det ljusna.


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, du har sa ratt :) Men jag har lugnat ner mig lite i alla fall :) Har det kanonbra i varmen! Hoppas ni har det bra i kylan :)

2010-12-12 @ 20:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0